mandag, april 07, 2014

Gulrotkakemuffins..



I dag har jeg laget gulrotkakemuffins for første gang.
Jeg fant en oppskrift på nettet, hos Food by Victoria.
De ble kjempegode, tror faktisk jeg må ha meg en til jeg...

Gulrotmuffins:
Ca 14 stk
250g revet gulrot
3 egg
300 g sukker
200 g hvetemel
1,5 dl smeltet smør
1ts bakepulver
1 ts kanel
1/2 ts ingefær
Bland sukker, smeltet smør, gulrot og egg, tilsett det tørre og bland godt.
Ha ca 2 ss oppi hver muffinsform, stekes på180 grader i ca 15-17 minutter
Avkjøl

Frosting:
150 g romtemperert smør
150 g kjøleskapkald kremost naurell
1 ss sitronsaft
3-4 dl melis
Pisk ost og smør luftig, tilsett sitronsaft og melis til det er passe stift. 
Sprøyt på med sprøytepose og strø litt pynt på toppen.. 
Så er det bare å nyte! De smaker aller best romtempererte.. 
Lykke til!
Helene

Ingen kommentarer: