onsdag, desember 03, 2008

Hallo..
Det er noen dager siden sist jeg skrev her, det er rett og slett litt mangel på overskudd her i gården for tiden..
Jeg var på UL på mandag, det ble en litt annen opplevelse enn jeg hadde ventet meg. Legen fant noe væske i buken på babyen som han ikke visste hva var, jeg ble jo selvsagt livredd selv om han prøvde å berolige meg med at det sannsynligvis ikke var noe å bekymre seg for..
Han ville sende oss til Nasjonanalt senter for fostermedisin i Trondheim for å sjekke det.. Det ble to nervepirrende døgn med svingninger fra det aller verste og tanken på ett nytt navn på gravsteinen til vår lille Johan til at det kanskje ikke var noe veldig alvorlig..

I dag har vi vært i Trondheim og snakket med norges, for ikke å si en av verdens beste lege på dette området, han undersøkte fosteret og fant ut at det var galleblæren legen min hadde sett.. Den var større enn normalt, men han mente også det ikke var noen grunn til bekymring. Han ville sjekke litt mere litteratur ang dette og kontakte oss igjen.. Mulig vi skal opp for ny sjekk etterhvert, dette mest for at de ville se at det går bra og at det kanskje ikke er unormalt med stor galleblære...
Så nå prøver jeg å holde fast på det at det ikke er noe galt med vår lille tulle som er så søt der ho ligger inni magen min..
Ho spreller mye for tiden og det er så herlig å kjenne liv!!
Terminen blir stadig forskjøvet og nå er den satt til 24 april..
Vi spøker med at kanskje jeg går en god uke over tiden og føder på Ingrids bursdag 2. mai..
Time will show!
Legger inn noen bilder av den lille i magen..
Dette er ca 12 uker på vei og det er navlestrengen som stikker opp på magen..
Dette er er profilbilde fra i dag 20 uker på vei.. Halvveis..
God advent alle sammen.
Klem fra Helene

4 kommentarer:

Oddbjørg sa...

Hei du. Skjønner godt at du ble redd. Godt at du ble tatt på alvor og sendt til en bra lege.
Ha en god adventstid.
Klem fra Oddbjørg og Tuva

Anonym sa...

Hei. Skjønner det er veldig lenge siden vi har sett hverandre.. så masse som har skjedd! Hvordan går det med deg? Godt å vite at du blir nøye fulgt opp.. Så koselig med ei jente til! Så mange skjønne bilder av Ingrid. Kjedelig at ho er syk.. blærg.. Så deg ikke på julegrantenningen?? hehe.. Håper du får en fin uke, og at Ingrid blir bedre. Jobber du enda?

Gla i dere.. Klem fra BB

IngJoh sa...

Ja nå fikk jeg virkelig bakoversveis nå. har ikke lest i bloggen din på en stund nå, for du hadde så sjeldent noen innlegg her at jeg gadd ikke inn å se hver dag hehe..
Denne opplevelsen du har hatt, du skulle fortalt meg om det, ringt meg, jeg ble helt satt ut her nå. Du vet jo at jeg gjerne lytter om du trenger å prate, og forstår du er engstelig. Faber han har en tendens til å se det utroligste på ultralyd, og det er ikke alltid det er det han tror han ser at han ser hehe.. men vær glad for at han er så nøye og at han reagerer kvikt, og det skal han ha.

IngJoh sa...

Forresten tror at minstejenta ligner på bjørn!